HET ONDERWIJS OP DE TWEESPRONG
 Belangrijk vinden wij de sfeer op onze school. Een sfeer waarbij respect, aandacht en zorg voor elkaar centraal staan, zodat iedere leerling optimale ontwikkelingskansen krijgt. De leerkracht heeft respect voor de individuele leerling en toont een stimulerende houding t.a.v. de intellectuele- en sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze medewerkers zorgen voor een geborgen en vertrouwelijke sfeer op school.
 
Goed onderwijs is de basis van een school. Het onderwijs van de Tweesprong richt zich op de persoonlijkheidsvorming van het kind. Er wordt rekening gehouden met verschillen in ontwikkeling en tempo van de kinderen. We werken met diverse werkvormen met ruimte voor activiteiten, initiatief, zelfstandigheid en eigenaarschap.
 
In de eerste twee groepen van het basisonderwijs ligt het accent op 'spelend leren'. In groep 2 komen meer elementen aan bod die inzicht geven in de komende schooljaren. In groep 3 tot en met 8 ligt de nadruk op het daadwerkelijke leerproces wat vervolgens in de volgende groepen wordt uitgebouwd.

 
HANDELINGS-  EN OPBRENGSTGERICHT WERKEN
Handelingsgericht werken is leerstof op maat aanbieden. De individuele onderwijsbehoeften worden beschreven in leerlingoverzichten en vanuit deze overzichten maken we een groepsplan waar het onderwijs voor de komende tijd in beschreven staat.
 
De kern van opbrengstgericht werken is dat leerkrachten het onderwijs aanpassen aan de hand van meetbare resultaten. Opbrengstgerichtheid wil zeggen het bewust, cyclisch en systematisch werken met als doel de grootst mogelijke opbrengsten. Die opbrengsten hebben betrekking op leerprestaties, de sociaal emotionele resultaten en de tevredenheid van ouders, leerlingen en het vervolgonderwijs.
 
Op de website vindt u het volledige schoolplan 2023-2027 waarin alle ontwikkelpunten voor de komende jaren duidelijk worden weergegeven. Daarnaast werken we met een specifiek jaarplan dat bij interesse opvraagbaar is bij de school.